Spiritualitate | Astrologie | Medicină | Informatică | Turism | Cărti si muzică | Despre mine
ASTROLOGIE
 
 
 


I N T R O D U C E R E   Î N   A S T R O L O G I E

Trio-ul corp - suflet - spirit este asemanator cu o piramida bine asezata; are un specialist pentru fiecare fata, privind atit medicul, psihologul si filosoful savant. Nu se mai pune problema de a face un decupaj, se lipesc toate la loc, pentru a vedea ansamblul si panorama.Incercarile de sinteza abunda; se uneste, se reuneste si, cu atit mai rau, se amesteca. Dincolo de materie, oamenii de stiinta (nu toti) gasesc spiritul sau un fel de psihism electric. Apar religii noi, foarte grijulii in a fi de acord cu ultimile descoperiri. Gustul unitatii a revenit cu pas greoi. Cine mai stie unde au disparut frontierele dintre corp si suflet! Nu psiho-somatica ne-o va spune...

Fiica cerului, astrologia, nu scapa de aceste fluxuri si refluxuri ale gindirii universale. La inceputuri a fost puternic legata de astronomie, in asa masura, incit era confundata cu ea; diferente nu existau deloc; abia apoi, a cunoscut epoca sa de separare. De atunci, pare nefiresc sa crezi ca Planetele astronomilor sunt aceleasi cu ale astrologilor. Ori, de vreme ce e vorba despre aceleasi Planete, trebuie sa fie usor sa treci, asemenea caldeeni-lor primi astronomi-astrologi, de la realitatea observata, la cea semnificativa. In astrologie, ca si in psiho-somatica, intoarcerea la unitatea corp-suflet a permis reformularea Semnelor Zodiacului, Planetelor si Simbolurilor. Ajungea sa regasesti vechile drumuri uitate, sa interpretezi ceea ce vezi si sa vezi, intr-adevar, ceea ce se petrece in miscarile Cerului, pentru ca ele sunt cele care fac cunoscut sufletul. De fiecare data cind se pune problema definirii, cel mai simplu e sa inchizi cartea si sa privesti in vazduh; preferabil, noaptea, pe un cer senin.

A S T R O M E T R I E

Veti vedea mai mult de 36 Stele, cu ochiul liber, dar nu sperati sa depasiti aproximativ 5 - 6000, iar cu un binoclu puteti ajunge la 50 - 100000. Cataloagele Stelelor, stabilite dupa clisee fotografice, pot merge pina la 3190000 de Stele, cu caracteristici diferite, in functie de cantitate, de materie - masa, raza, stralucire. Ele se indeparteaza sau se apropie de noi, se aduna si se despart, se nasc si mor; ca atitia Sori... Al nostru ar mai avea inca 50 miliarde ani de acum inainte. Arta si bunul obicei de a clasa Stelele, de a cataloga galaxiile, este preocuparea astronomilor. Ei, de asemenea, masoara vitezele de deplasare ale Stelelor, Galaxiilor si sunt la curent cu numarul Cuasarilor, Pulsatiilor sau a Gaurilor Negre.

Pentru a nu va pierde in acest univers, puteti sa va imaginati o ierarhie data de distanta si de marimea numarului de obiecte. Cazul elementar este acela al Planetei cu Satelitii sai. Avem apoi o Stea si Planete; este cazul Sistemului Solar. Apoi gramezi de Stele, Galaxiile si Gramezile de Galaxii. Ansamblul seamana, fara indoiala, cu Universul. Ne invirtim in el fara incetare; in jurul propriei noastre axe si in jurul altui centru, care se invirteste si el in jurul unei ierarhii superioare.

Este, deci, foarte important sa uitam miscarea, pentru a descrie si intelege lumea noastra. In aceeasi speranta, de a se defini in raport cu imensitatea, astronomii imagineaza masuri relative, adoptind scari de reducere. Sa presupunem ca lungimea unui centimetru devine egala cu lungimea unui milion de kilometri. Sistemul Solar ar incapea intr-o rascruce. Soarele n-ar fi mai mare ca o bila de 1.4 cm in diametru, Pamintul ar fi la o distanta de 1.5 cm de acesta, cu un diametru de 0.1 mm. Pluton, la 59 m de Soare, s-ar vedea redus la o pulbere de 3 ori mai marunta decit pulberea Geei.

Prima Stea, ca apropiere fata de Sistemul nostru Solar, s-ar plasa, atunci, la aproximativ 410 km. Asta ar insemna sa spunem cit sunt lucrurile de marunte in comparatie cu Stelele. Din fericire, in raport cu atomii, fiecare isi recapat importanta. In Univers totul se echilibreaza. Cu principiile sale de echilibru si miscare in minte, voi faceti deja astrologie, care nu e altceva decit aplicarea la om a Marilor Principii Universale. Vom pune aceste principii in practica pentru a defini Semnele si Planetele, pentru a le interpreta apoi.

Miscarea si echilibrul cer imaginatie; dati friu liber imaginatiei, pastrind in acelasi timp echilibrul.

Pentru a repera Stelele de pe Cer, imaginati-va ca lumina lor cade, in acelasi timp, pe o sfera transparenta, formata din doua cupole vaste, una a Emisferei de Nord si cealalta a Emisferei de Sud; asa numita Sfera impartita in doua de catre Ecuatorul Ceresc (Celest). Observati un mapamond. Veti gasi acolo, constiincios trasat, un Ecuator Terestru. Acesta are drept raza, raza medie a Terrei; schimbati aceasta raza, dati-i ca valoare infinitul si veti avea Ecuatorul Celest.

E adevarat, el nu are raza si suntem nedrept derutati, pentru ca in astrometrie distantele nu conteaza sau nu conteaza, cel putin, decit DIRECTIILE. Ecuatorul Celest are aceeasi Directie ca si Ecuatorul Terestru. Astronomii spun ca sunt in acelasi plan.

Corpurile Ceresti (Astre, Stele, Galaxii) se pot, deci, repera si plasa pe o Sfera Celesta, impartita de un Ecuator sau Circumferinta Mediana de raza nedefinita.

Daca stabiliti ca Directia unei Stele situate la Ecuatorul Celest este egala cu 0 grade (ea este in plan), puteti plasa orice alta Stea in raport cu acest plan, masurind unghiul sau de inaltime; ati masurat astfel Declinatia Stelei. Se considera ca Declinatia este Nord pentru Stelele cuprinse intre planul Ecuatorului Celest si Steaua Polara, adica Steaua cea mai apropiata de Nordul Ceresc. Declinatia este Sud pentru Astrele cuprinse intre planul Ecuatorului Celest si Polul Sud Celest.

Cu putina judecata, veti deduce din asta ca am masurat un unghi pe Cer, care implica doua Directii: a Stelei si a acestui mare cerc fara faza pe care il numim Planul Ecuatorial. In astronomie, totul e o problema de unghiuri, la fel ca in astrologie. Putem plasa Stelele masurind unghiul fiecareia; unghi format cu planul ecuatorial, adica Declinatia Nord sau Sud; putem, de asemenea, sa le plasam, masurind unghiurile pe care care acestea le formeaza intre ele. In acest caz, daca avem de-a face cu un grup de Stele apropiate, se obtin Constelatiile.

Puneti-va in locul inaintasilor, astronomi - astrologi. Ei au in fata lor, in noptile senine de vara, un grup de Stele foarte aproape unele de altele. Ei le unesc intr-o singura reprezentare care nu poate sa mearga dincolo de cimpul vizual al unui om si care corespunde unghiului de viziune centrala, de 30 - 40 de grade.

Nu se cunosc - nu fara motiv - Constelatii, reunind Stele situate intr-un unghi de 90 sau 180 de grade. Constelatiile sunt Stele grupate de privire. Pasarile, ale caror cimp de deschidere este mai larg, ar fi conceput alte Constelatii, mai largi. Ale noastre sunt o dovada a unghiului nostru de viziune (vizualizare).

Era, deci, normal, omeneste vom spune noi, sa alaturam si Stelele vecine ca Directie, pentru a forma Constelatii, adica figuri geometrice care sa dovedeasca imaginatia oamenilor. Este de ajuns sa ai 6 puncte si fiecare poate trasa o asemenea configuratie.

In China, Marea noastra Ursa se numeste Cratita. Aceasta Constelatie formata din 7 Stele de stralucire diferita, poate sugera o Caracatita sau un mamifer. Putem, de asemenea, sa vedem in ea un Cerb Zburator sau sa compunem o alta configuratie cu Stelele vecine. In definitiv, Constelatiile, prin denumirea care le desemneaza si prin intinderea lor, sunt rezultatul unor viziuni diferite.

Stelele seducatoare pentru privirile oamenilor, se situeaza pe Ecliptica sau de o parte si de alta a acestui drum, pe care pare sa-l urmeze Soarele pe Bolta Cereasca. Calea trasata de drumul Soarelui prin cimpul stelar este, desigur, imateriala.

In realitate, nu Soarele este cel care se deplaseaza pe Ecliptica, ci Terra, realizind parcursul sau de 360 grade in jurul Soarelui, in mai putin sau mai mult de 365 zile; plus un sfert, faimosul sfert, care ne impune anii bisecti. Aceasta perioada de revenire la punctul de plecare se numeste Revolutie Siderala. Expresia merita sa fie retinuta, e frumoasa si indispensabila pentru cunoasterea astrologiei. Fiecare Planeta are, intr-adevar, Revolutia sa Siderala.

Timpul sau de deplasare in jurul Soarelui este, cel putin, tot atit de important ca si numele de familie sau marca de fabricatie a unui vehicol. Revolutiile Siderale permit clasarea Planetelor in Planete rapide sau lente si intelegerea semnificatiei lor astrologice.

Intre Mercur, a carui revolutie siderala este de 88 zile si Pluton care cere 248 ani si jumatate pentru un tur complet, e dificil sa gasesti puncte comune. Mercur guverneaza, intr-adevar, universul ideilor, in timp ce Pluton e asociat marilor preocupari ale speciei, pragului de dincolo de viata individuala.

Vom mai vorbi despre Revolutiile Siderale respective la descrierea Planetelor. Pina atunci, aflati ca surorile voastre celeste apropiate si indepartate se rotesc in jurul Soarelui in acelasi sens si aproximativ in acelasi plan. Daca comparati Planetele cu niste bile, ele nu se deplaseaza asa cum ne deplasam noi, prin Place de la Concorde. In realitate, diferitele circuite n-ar putea sa se efectueze pe o suprafata identica. Orbitele Planetelor au Inclinatii diferite.

Orbita Lunii, de exemplu, e inclinata cu 5 grade si 0.9 minute in raport cu Ecliptica. Rezulta de aici, ca, daca ati putea materializa Ecliptica sub forma unei linii albe, in timp de 27 zile ati vedea Luna intersectind Ecliptica (notati in trecere ca acest ultim loc de intretaiere este numit Nodul Nord al Lunii sau Capul Dragonului), ati vedea-o apoi, ridicindu-se pina la un unghi de plus 5 grade, iar apoi coborind din nou pentru a intersecta Ecliptica (a doua intersectie, desemnata ca Nodul Sud al Lunii sau Coada Dragonului) si, dupa aceasta trecere o veti vedea indreptindu-se spre minima sa situata dedesubtul Eclipticii, la un unghi de minus 5 grade.

Aceste distante, situate deasupra si sub planul Eclipticii, se numesc Latitudini Celeste. Termenul de Latitudine este mult mai corect decit cel de sus sau jos. Intr-adevar, Sfera Celesta are doi poli: un Pol Nord Celest si un Pol Sud Celest, care sunt in Directia Nordului si Sudului geografic. Sfera locala este fixa, cu o maxima (Zenitul) si o minima (Nadirul). E imposibil, deci, sa le confundam.

Fiecare dintre noi este (in) Centrul Sferei Locale, un centru pe care trebuie sa-l reduceti la ochiul vostru de observator sau la luneta voastra de astrolog, prelungire ingenioasa a nervilor vostri optici.

In centrul sferei locale, ochiul vostru vede alunecind Sfera Celesta, antrenind Astre, Stele si Galaxii. Astronomii se intereseaza de intreaga Sfera iar astrologii sunt pasionati de Astrele si Semnele care, in Sfera Celesta, pun in evidenta o regiune de 8 grade si jumatate, de o parte si de alta a Eclipticii.

Este Banda Zodiacala, decupata in 12 Semne a cite 30 grade fiecare. Ati citit bine, Semne si nu Constelatii. Semnele decupeaza Cercul Eclipticii in sectoare geometrice sau in CASE de 30 grade iar Constelatiile sunt grupari de Stele situate in regiunea Eclipticii. Chiar daca anumite Constelatii au primit denumirea Semnelor, numai orbii sau limitatii ar putea sa se insele; pentru ca Semnele sunt spatii, compartimente transparente de dimensiuni precise, prin care trec Constelatiile cu dimensiuni neregulate.

De ce aceasta intindere de 8.5 grade, de o parte si de alta a Eclipticii, si de ce Constelatiile au primit numele Semnelor? In ceea ce priveste intinderea, intoarceti-va din nou la Astre; ele nu urmeaza drumul Soarelui pe calea Eclipticii. Sunt, cind putin mai jos, cind putin mai sus. Au o Latitudine Celesta. Pentru a tine in friu aceste variatii, trebuia sa se prevada o Banda, Centura Zodiacala, mult mai buna decit o Sfoara Zodiacala.

Dupa descoperirea lui Pluton, care are o Orbita foarte inclinata, ar fi fost necesara o largire a Benzii pina la 17 grade, pentru a stapini variatiile in Latitudine Celesta a acestei Planete. Dar aceasta extensie nu mai are importanta acum, cu definitiile moderne ale Zodiacului.

Pentru denumirile comune Semnelor si Constelatiilor, o sa mergem putin inapoi, cu masina noastra de imaginat in trecut. Semnele au dat Constelatiile Eclipticii, cu numele pe care le-au primit de la oameni si anotimpurile. Trebuia sa mai avem anotimpuri si sa traim sub cerul liber... Avem anotimpuri pentru ca intre Calea Solara (Orbita Terestra) si Ecuatorul Celest exista o inclinatie de 23.5 grade. Asta ajunge pentru a crea anotimpurile. Fara acest unghi, Ecliptica si Ecuatorul Celest ar fi in acelasi plan. Ce s-ar intimpla? Soarele, de-a lungul anului, ar rasari, invariabil si exact, la Est; pentru a apune, fidel si exact, la Vestul orizonturilor noastre. Directiile Est si Vest, luate in planul orizontului, sunt azimut, care se masoara in unghiuri, pornind de la Directia Nord sau Sud.

Alte consecinte: durata zilei si noptii ar fi uniform egala cu 12 ore, pentru toata Terra si pe intreaga durata a anului. In fiecare zi, la amiaza, Soarele ar domina, fara a-si schima unghiul de inclinatie fata de ziua precedenta.

Aceasta n-ar depinde decit de locul observarii - Latitudinea geografica. Orele de Rasarit si Apus nu ar mai avea farmec. Pe scurt, viata pe Terra ar fi monotona.

Zodiacul este functie de anotimpuri, gratie proprietatii cosmice a acestui unghi de 23.5 grade, care creeaza cele 4 mari perioade ale anului. Intr-adevar, in raport cu Planul Ecuatorial Celest, avem:

Primavara (Echinox) - Inaltimea sau Declinatia Soarelui de 0 grade;

Vara (Solstitiu) - Inaltimea sau Declinatia Soarelui de + 23.5 grade;

Toamna (Echinox) - Inaltimea sau Declinatia Soarelui de 0 grade;

Iarna (Solstitiu) - Inaltimea sau Declinatia Soarelui de - 23.5 grade;

Primavara (urmatoare) - Inaltimea sau Declinatia Soarelui de 0 grade.

Faceti inca un pas in materie de logica si abstractizare: variatiile la inaltime, altfel spus, Declinatiile, sunt cele care dau nastere anotimpurilor si nu invers. In Emisfera noastra, aceste variatii geometrice fac posibile anotimpurile pe care le cunoastem.

In Emisfera Sudica, variatiile ramin dar anotimpurile teoretice sunt inversate; iarna este vara noastra.

Inspre Latitudinile geografice extreme, Soarele continua sa se balanseze dar nu exista anotimpuri distincte. Zodiacul Anotimpurilor nu putea sa se manifeste clar oriunde; leaganul sau s-r afla in sudul Mesopotamiei, intr-o regiune care ingloba tara Sumeriei si Arcadiei, unde mai tirziu se fondeaza Imperiul Babilonului.

Fara anotimpuri, n-am sti nimic despre Zodiac. Era normal sa celebram marile momente ale anului si sa dam semnelor care le corespund simboluri in raport cu efectele pe care Soarele le are asupra naturii, activitatii umane, vremii, duratei luminii, etc. La sumerieni, numarul unu al anului, Berbecul, era legat de sarbatoarea primaverii. Berbecul deschide drumul turmei dar si al lunilor care urmeaza. Simbolul se potriveste de minune. Unii vad in asta revenirea viguroasa a clorofilei.

La greci, Berbecul isi ia zborul, evocind urcusul Soarelui deasupra Ecuatorului Celest. Simbolul Crabului sau al Racului, fixat in astrologia greaca, aminteste oprirea, apoi scaderea duratei zilei, atunci cind Soarele intra in acest Semn, pe 21 sau 22 iunie; la inceputul verii. Simbolul Leului indica, in modul de manifestare, stralucirea arginta a Soarelui in luna august. Simbolul Balantei, asa cum a fost retinut, aminteste reintoarcerea la egalitate a zilei cu noaptea atunci cind incepe toamna. Cit despre Semnul Capricornului, cei care-si pun intrebari asupra monstruozitatii simbolului sau - o capra a carei parte posterioara este inchisa intr-o cochilie marina - uita atit de imaginatia cit si de cunostintele astronomilor babilonieni. Soarele se afla in punctul cel mai de sus: adincul marin, dar in raport cu simbolul Racului, care marcheaza mersul inapoi, cel al Caprei marcheaza momentul unui nou urcus. In definitiv, Zodiacul originar, inainte de toate, este Solar. Atunci cind Soarele paraseste un Semn, pentru a trece in urmatorul, scoate la lumina si permite observarea Stelelor Semnului pe care-l ocupa cu o luna mai inainte. Acestea rasar inaintea lui. Putem, de asemenea, observa Stelele ce apun cind Soarele rasare si pe acelea care rasar cind Soarele apune. Intr-un fel sau altul, este posibil sa faci legatura intre pozitia Soarelui pe Ecliptica si Stelele care ocupa Semnul pe care acestea il traverseaza. In definitiv, daca am putea suprima lumina Soarelui, lasind Astrul acolo unde se afla, l-am vedea printre Stelele Semnului... care s-au schimbat in Constelatie.

Acest gen de metamorfoza se refera la anumiti eroi-solari ai mitologiei. Hercule, personaj solar, a indeplinit tot atitea munci cite Semne sunt, dar pentru a incheia, a fost ridicat la rangul unei Constelatii marete. Putin ne intereseaza daca e sau nu pe Ecliptica. Inaintasii ne-au reprezentat in mod poetic legaturile dintre zi si noapte, asa incit sa putem regasi Semnele printre toate celelalte Constelatii, oricare ar fi anotimpul sau perioada anului.

Astazi, ajunge sa arati directia Soarelui pentru a cunoaste directia Semnului pe care-l ocupa. Gemenii, daca suntem in luna iunie. Dar intr-o noapte de decembrie, fara ajutorul Soarelui, ati sti sa precizati pozitia Gemenilor, in care Soarele se afla cu 6 luni inainte? Da, daca aveti in minte imaginea formata de Stele in zona Ecliptica a Semnului. Babilonienii nu erau oameni prosti. Daca voiau sa recunoasca noaptea Semnul Zodiacului, trebuiau sa dea Stelelor numele Semnului, a carui recunoastere ele o faceau posibila. Voi ce-ati facut in jurul lor? Se pare a astronomul acestor secole n-a inteles inca acest demers...

Desi, justificat logic, botezul Stelelor functie de fazele Soarelui (cadrul poarta numele portretului), s-a dovedit a fi sursa de confuzie, deoarece primii nostri astrologi - astronomi nu stiau ca durata anului solar este mai scurta ca Revolutia Siderala (se spune, mai precis, Anul Tropic). Sau, daca vreti, Soarele nu asteapta a fi parcurse cele 360 grade pentru a da nastere urmatoarei primaveri; ajung 360 grade din care scadem valori infime de unghi egale cu 50 secunde si 26 zecimi. Intr-adevar, nu este mult, dar dupa 72 ani, acest recul cumulat inseamna un grad, iar dupa 2100 ani, in raport cu Stelele, cind Soarele marcheaza momentul primaverii, reculul este de 30 de grade. Constelatiile si-au schimbat Casa. Stelele de reper ale Semnului Berbecului au intrat toate in Semnul Pestilor. Ele isi incep intrarea in Semnul Varsatorului, pentru a deschide Era Varsatorului, un sir de 2100 primaveri care se vor produce cu Soarele pe directia Stelelor care serveau la recunoasterea Semnului Varsatorului, atunci cind s-a dat numele Constelatiilor.

Pentru cei care considera ca nimic nu este intimplator, Stelele au fost botezate in momentul dorit de Providenta si Constelatiile au, in consecinta, influenta numelui pe care-l poarta. Pentru ceilalti, sunt repre demodate si care induc eroare. Se crede ca babilonienii au fost primii care au descoperit acest lucru, pastrind denumirile originare. Inaintea Erei Varsatorului, care este si o era a confuziilor, astrologii au adoptat, in mod unanim, aceasta solutie care cere, pur si simplu, sa stii exact despre ce vorbesti. Astazi, unii sunt pentru Zodiacul Semnelor, altii pentru cel al Constelatiilor. Intre cele doua tabere sa nu contati pe astronomi ca sa rezolve problema. Ei considera ca astrologii ignora total precesia echinoctiilor despre care tocmai am spus esentialul.

Considerind ca Constelatiile s-au deplasat in raport cu Epoca babilonienilor, ei deduc, in mod stralucit, ca Semnele nu mai au influenta care le este atribuita, uitind sa spuna cititorilor ca astrologii s-au sprijinit tot pe Zodiacul Semnelor, cunoscind perfect decalajul in raport cu Zodiacul Constelatiilor.

CERUL IN MOMENTUL NASTERII

Pot acum sa va descriu un Cer al Momentului Nasterii, in realitatea sa. Planetele se misca, in planul Eclipticii, cu diferite viteze unghiulare, care merg de la 13 grade in medie pe zi pentru Luna, la un grad pe arc pentru Pluton. Legile care guverneaza Mecanica Celesta permit sa rezicem si sa calculam Pozitiile Planetare cu mai multi ani inainte sau chiar secole. Aceste pozitii sunt indicate in Efemeride; o culegere - catalog de date indicind dupa zi, in ce Semn, la ce grad si minut, secunda a Semnului se afla fiecare Planeta. Ajunge, pentru data dorita, sa copiezi pozitiile si sa le transcrii pe schema, Cercul Zodiacal pe care-l cunoasteti bine.

Pozitiile din Efemeride fiind indicate pentru ora 00.00 (sau 12.00) a Meridianului Greenwich (prin conventie, acest Meridian da Timpul Universal), iar aplicarea obliga la interpolari sau la regula de trei simpla pentru celelalte Meridiane - adica celelalte Longitudini geografice - precum si pentru orele de nastere diferite de miezul noptii (sau de amiaza) ca Timp Universal. Suntem usor scutiti de aceste operatii, gratie unui calculator programat sau a unui ordinator bine instruit.

Odata plasate Planetele in Scena Zodiacului (Tema Natala), trebuie sa reorientam totul; plasarea Soarelui pe Directia corecta in Sfera Locala, lucru ce implica cunoasterea corecta a orei si a locului de nastere. In astrologia practica nu se vorbeste de Orientarea Cerului, expresie prea savanta, ci de calculul Ascendentului, altfel spus al Semnului care este in ascensiune la Estul orizontului si astronomic, Estul locului de nastere. In realitate, cu calculul Semnului care urca si cu pozitia sa Zodiacala se obtine Orientarea Cerului. Atunci cind nu stii ca Semnele sunt unite, asemeni cadranului unui orologiu, ajungi sa crezi ca Zodiacul este un joc cu 12 carti. Tragi la intimplare doua la nastere, pentru Soare si Ascendent si... iata Horoscopul Natal!

Pentru a va dezobisnui de aceasta idee funesta, va propunem sa urmariti un tur complet al Zodiacului, din ziua in care Soarele intra in Berbec (0 grade) la Grenoble, ale carui coordonate geografice sunt 45 grade un minut Latitudine Nordica si 05 grade 42 minute Longitudine Estica fata de Greenwich.

In 12 Configuratii, corespunzatoare celor 12 Ascendente consecutive, veti avea materialul necesar pentru a va reprezenta miscarea tip burghiu a Eclipticii pentru observatorul grenoblez. Intrucit eu indic orele locale ale Rasaritului fiecarui Semn, veti constata mari inegalitati intre timpii de trecere la orizont. Ascendentele Pestilor si ale Berbecului trec la orizont intr-o ora; Fecioara si Balanta urca in doua ore si 40 minute. Aceste distantari vin de la diferentele inclinatiei pe care Ecliptica le formeaza cu planul orizontului. Consecintele ce deriva din acest fapt este ca in experienta sau cariera voastra de astrologie veti intilni mai multe nasteri avind Ascendentul in Semnele de lunga Ascensiune (de la Rac la Sagetator inclusiv). In sfirsit, veti putea sa comparati reprezentarea in spatiul cu doua dimensiuni (la stinga) cu schema cu o singura dimensiune (la dreapta). Astrologia non-babiloniana si-a pierdut radacinile luind aceasta schema sumara drept izvor al simbolurilor si imaginilor sale despre real. Ea sacrifica simplificarii sale schematice un ansamblu de informatii care ar putea fi utile interpretului, precum: inaltimea la care e Semnul in momentul Culminatiei, Inclinatia Eclipticii la Orizont, Azimutul gradului Zodiacal.

Multumesc lui Dumnezeu, de citva timp astrologii revin la firesc.

Aceasta reprezentare de 24 imagini, 12 la stinga si 12 la dreapta ne spune povestea miscarii Soarelui intr-o zi, din momentul in care acesta este la 0 grade Berbec. E o poveste auzita si observata la Grenoble, care se situeaza la 45.11 grade Latitudine Nord si 05.42 grade longitudine Est. Povestea arata succesiunea Ascendentelor pentru Grenoble, incepind cu rasaritul Soarelui: ora 05.46 aproximativ in timp local mediu. Puteti constata ca aceasta poveste este mai complexa la dreapta decit la stinga, intrucit partea stinga schematizeaza lucrurile concrete; ea nu tine cont de toate miscarile, precum variatia in inaltime a Mijlocului Cerului sau variatia unghiului Ascendentului pe care il numim azimut al Rasaritului.

Realitatea Horoscopului nu este data de reprezentarea din dreapta, ci de cea din stinga, pentru ca noi ne nastem intr-o sfera si nu intr-un plan. Pentru a avea o idee despre variatiile care se produc in aceasta Sfera Locala, iata datele tehnice care se raporteaza la orele de rasarit ale Semnelor si la unghiurile H - Mijlocul Cerului (inaltimile MC) si H - Ascendent (azimuturile).

Aceste date sunt dovada balansarilor care leagana nasterea noastra intr-un ritm de 28 zile pentru Luna, un an pentru Soare si o zi pentru Ascendent.

CAPITOLUL I - Analiza elementelor componente ale Cerului

 

DISTRIBUTIA PLANETELOR IN EMISFERE

Sfera locala si reprezentarea sa schematica se segmenteaza in Emisfere si Sferturi. Emisfera Orientala, la stinga noastra cum priviti reprezentarea Horoscopului, asa cum arata si denumirea sa: la partea de Est a Cerului. Ea se intinde de la Fundul Cerului la Mijlocul Cerului si contine Ascendentul. In aceasta Emisfera Planetele urca, cistiga in inaltime, in functie de miscarea lor aparent zilnica.

Emisfera Occidentala, la dreapta noastra, cum privim horoscopul, se refera la cealalta parte, Vestul Cerului local. Ea se intinde de la Mijlocul Cerului la Fundul Cerului si contine Descendentul. In aceasta Emisfera, Planetele coboara, ele pierd din inaltime urmind miscarea aparenta zilnica.

Emisfera Diurna, situata deasupra planului orizontului sau a axei schematice: Ascendent - Descendent, se refera la partea vizibila a Cerului local. Ea se intinde de la Ascendent la Descendent si contine Fundul Cerului. In aceasta Emisfera, Planetele cunosc o slabire a efectelor lor, datorita ecranului terestru.

Pentru o prima apropiere de interpretarea configuratiei unui Cer, astrologii tin adesea cont de ansamblul repartitiei Planetelor. Una dintre aceste Emisfere poate domina. Aceasta nu e o regula, dar se identifica Emisfera dominanta, numarind Planetele care se afla in fiecare dintre ele.

Una din aceste Emisfere poate domina sau la fel cu cele 4 Sferturi. Situatiile sunt simple, ca de exemplu: cele 9 Planete, aflate deasupra orizontului Cerului lui Salvador Dali, ori 7 Planete Occidentale in cazul lui Jacques Fauvet, nu pun nici o problema. Dar multi considera ca trebuie data mai multa importanta Planetelor rapide, in defavoarea celor lente. In acest sens va propun un barem de cotari, o greutate pentru fiecare Planeta, in cazurile indoielnice in care doriti sa dispuneti de repere numerice, care sa va permita comparatii si combinatii: incercati estimarile,

Luna, 24 puncte; Soarele, 23 puncte; Venus, 20 puncte; Mercur, 19 puncte;

Jupiter, 18 puncte; Marte, 16 puncte; Saturn, 14 puncte, Uranus, 13 puncte;

Neptun, 12 puncte; Pluton, 9 puncte.

Acest punctaj de plecare nu tine cont numai de viteze si de aceea Planetele nu se succed in ordinea fireasca. Daca va intereseaza justificari de natura tehnica, le veti gasi in publicatiile de specialitate. Inainte de a vedea alte exemple de palicare a acestui barem, adunati punctele pentru fiecare din cele patru Emisfere ale Cerului vostru si retineti-o pe cea mai puternica sau pe primele doua. Urmatoarele miscari si interpretari se inspira din simbolistica spatiului si a miscarii diurne.

Emisfera ORIENTALA Dominanta / Personalitatea dispune de resurse vitale, care o indeamna sa-si imbogateasca experientele si sa nu sacrifice nimic din tendintele sale. Ea vizeaza maximul de realizare a sinelui prin concentrarea diverselor sale mijloace spre un obiectiv superior, un ideal sau o ambitie pe care nu cauta sa o imparta cu nimeni si care, cel mai adesea, o izoleaza de contemporanii sai. Este insensibila sau straina la sugestiile mediului. Dinamica sa se opune frinelor, limitarilor si concesiilor. Ea nu suporta sa fie binevoitoare, sa se injoseasca de dragul de a place sau de a se corecta, de a se indrepta. Aceasta Emisfera mizeaza doar pe eforturile proprii, pe meritele proprii si merge pina la capatul responsabilitatilor. Subiectul nu primeste sfaturi decit de la el insusi pentru a nu compromite pe nimeni in aventura sa; odata aflat pe un drum, intelege sa-l urmeze pina la capat. Neinteles, cu un fond mai degraba secret, nu se straduieste deloc sa se faca ascultat. Conform moralei sale, e preferabil ca fiecare sa-si pastreze traiectoria, fara sa-i pese de a celorlalti. Nu se supune, inventeaza modele de comportament si practica indisciplina. Gindirea sa este inainte - mergatoare in perspectivele, proiectele si evenimentele urmatoare. Ii e teama de nomele protectoare, refuza tot ce este gregar, colectiv, nediferentiat, fondat pe o mostenire nedefinita.

Slabiciuni: singuratate, egocentrism, risipa, lipsa de diplomatie, indisciplina, sfidare a conventiilor.

Disponibilitati: curaj, responsabilitate, entuziasm, lirism, diversitate de mijloace, dinamism.

Emisfera OCCIDENTALA Dominanta / Pentru a se releva personalitatea are nevoie de o importanta contributie exterioara. Ea este sociabila fara a fi foarte amabila. Fie pentru a negocia, fie pentru a infrunta, ii trebuiesc pur si simplu termene de comparatie. Subiectul se straduieste sa seduca, sa instruiasca sau sa indrume. Criteriile sale de conduita se bazeaza pe principii verificate si experimentate cu succes de catre altii. Indrumindu-se dupa modele cunoscute ca suficiente, elimina tatonarile initiale si-si construieste cariere evitind vitejiile prost calculate. Pornind de la acest fapt, aceasta dominanta favorizeaza spiritul practic, ambitiile realiste si politice; mai putin cele morale. Aptitudinile sale de comunicare sunt cele specifice vulcanizatorului, pedagogului, indrumatorului de constiinte, sfatuitorului si tuturor intermediarilor si mijlocitorilor cu sarcina de a crea un raport sau de a dezvolta o relatie. Fiintele marcate de aceasta Emisfera, devin lesne protectori si cauta de asemenea admiratia celorlalti, flatindu-si slabiciunile. Daca simtul moral lipseste, poate exista riscul tendintei de a manipula anturajul In schimb, cei puternici au menirea de a-i apara pe cei slabi impotriva celor tari si de a denunta orice abuz impotriva echitatii. Acestia sunt umanistii, propovaduitorii echilibrului si intelegerii, pornind de la un contract social care sa garanteze legaturile de solidaritate.

Slabiciuni: oportunitate, dependenta, atasament de suprafata la conventii, snobism sau realism aprig, spirit procedural.

Disponibilitati: simt al omenescului, uman, adaptabilitate, diplomatie, alocentrism.

Emisfera DIURNA Dominanta / Personalitate marcata de tendinte contradictorii, nu se sichiseste sa modereze amploarea si forta conflictelor sale. Conform simbolisticii care il guverneaza, este o fiinta interesata in exclusivitate de exterior si de fatada. Are nevoie de stralucire. Dominanta sa e determinata de trecerea peste aparente si de a face pe importantul; de a se irija in autoritate pe un piedestal automultumitor. Reiese de aici placerea de a trai in public, de a fi vazut si cunoscut pina si in defectele sale, de preferinta cu titlu de figura elitista sau de imagine exemplara. Comportamentul sau urmareste sa provoace un efect convingator si sa atraga privirea. Sa fie retinut, folosindu-se de exagerari, trucuri si artificii luminoase. Atitudinile sunt teatrale, promitatoare pentru punerea in scena. Ele vor fi aplicate profitabil in artele sau industriile bazate pe simtul publicitatii, al ceremonialului, pompei si conservatorismului. Lumea obiectelor e privilegiata iar dintre acestea cele pretioase domina pe cele utile. Fiinta careia ii corespunde aceasta dominanta se afiseaza fara a tine cont de judecata celorlalti. Sfidind birfele, el se teme de critica si nu neglijeaza concesiile care pot sa-i aduca o schimbare de opinie favorabila. Nu concepe sa fie ignorat ori pus in carantina. Se poate crede investit cu o misiune sau cel putin cu facultati superioare care-l vor agita sa-i determine pe ceilalti sa recunoasca in mod unanim scara lui de valori. Ranirile subiectului au loc in urma unor accese de entuziasm naiv, dar el, pe de alta parte, stie sa traga foloase din aventurile sale idealiste. Priceperea sa se poate pune in slujba concretizarii unor proiecte bizare. Pentru el, imaginatia si realismul nu fac intotdeauna casa buna impreuna. Mai imprastiat decit pare, el cade la invoiala cu ceilalti, asigurindu-si numeroase aliante, profitind de firea toleranta si deschisa.

Slabiciuni: exhibitionism, vid interior, lipsa unei baze, dezinvoltura, exces.

Calitati: noblete, distinctie, simt al imaginii, putere de afirmare si persuasiune, judecata clarificatoare.

Emisfera NOCTURNA Dominanta / Personalitatea poarta, in sine, contradictii pe care se straduieste sa le estompeze si sa le elimine din cimpul conditiei sale. Refuzul antagonismelor interne il indeamna sa cultive ceea ce este natural si sa aprofundeze reflexele inimii. Sentimentele fiind insensibile la orice logica, Emisfera nocturna isi traieste contradictiile fara a incerca sa se gindeasca la ele sau fara a incerca sa le rezolve. El poate nega existenta lor, afisind dragostea ca o modalitatea de traire si unire, in ciuda numeroaselor conflicte pe care simpatiile si antipatiile personale i le atrag in preajma. El tinde sa se razbune in interior, ceea ce il indeparteaza de aspiratiile profunde in vederea regasirii unitatii originare. Poate simboliza puritatea unei constiinte refractare la modelele exterioare sau a unei dorinte cultivate pentru a deschide drumul spre o vasta sinteza care sa impace fata cu dosul; interiorul cu exteriorul. Pentru un nivel de evolutie obisnuit, aceste tendinte iau forma unor instincte colective. Un apetit de a cultiva viata de grup, de a se identifica cu nevoile unei corporatii, comunitati sau clan, lucru ce se opune tendintelor individualiste. Acestea nefiind in intregime exorcizate, influenta Emisferei nocturne il face adesea fals cu cei pe care ii iubeste; copii, colegi, cunoscuti sau rude. Asemeni Emisferei diurne, el manipuleaza pentru a-si schimba lumea dar se lasa de asemenea manipulat, servind ambitii straine de ale sale in virtutea vagii sperante de revigorare colectiva, de care poate va beneficia si el. Ambiguitatea sa este uneori fertila, jucind rolul unei plamadeli. Risca de multe ori sa-si angajeze personalitatea in meandrele fara sfirsit ale conflictelor particulare. La un nivel suprem, fiinta se supune instruirii de catre legile invizibile, descifrind taine deosebit de obscure. Are o judecata hotarita sa demaste falsele valori si sa puna in loc altele mai noi, mai bine fundamentate.

Slabiciuni: supunere, confuzie, lipsa de selectivitate, sensibilitate exagerata si vesnic afectata, intepenire in saracie si roluri obscure, cult al enigmelor.

Calitati: intuitie a adevarurilor eterne, putere naturala, rezistenta innascuta la intoxicatiile ideologice, judecata patrunzatoare.

 

DISTRIBUTIA PLANETELOR IN CADRANE

 

Dupa Emisfere, sa vedem Cadranele. Ele se obtin impartind Emisfera in doua sau Sfera in patru.

Cadranul Oriental Nocturn (Casele I, II si III)

In functie de miscarea zilnica, Planetele acestui Cadran se afla la intervalul de trecere dinspre Fundul Cerului spre Ascendent, adica de la Culminatia lor inferioara la Rasarit.

Interesele concrete sunt dominante. Ele predispun la imbogatire intelectuala sau materiala, prin contact direct cu obiectele si, la nevoie, prin actiuni fara program sau precautiune. Invatarea este empirica, bruta si vointa de dominare nu comporta artificii, atunci cind se manifesta. Personalitatea e, in genere, rebela, in raport cu ideile primite si se bizuie pe propriile pulsatii. Asta nu face, totusi, din el un simplu animal. E vorba de un realism activ, dotat pentru a intelege si cunoaste lumea obiectelor. Pentru a profita cit mai mult posibil si pentru a plasa cit mai bine obiectele in contextul lor, unele in raport cu altele; acest lucru implica placerea de a defini natura, pornind de la criterii ce exclud conceptele sociale, morale sau culturale. Senzatia poate fi functia psihologica dominanta. Ea il face neincrezator in ceea ce priveste discutiile si relatiile. Subiectul reprezentativ pentru acest Cadran Celest se remarca printr-o vointa care nu se lasa deloc patrunsa de sfaturile sau ideile ce nu provin dintr-o experienta traita si deschid calea spre ceva practic. El e naiv in ceea ce priveste lumea sa interioara si-si ia reveriile ad litteram.

Slabiciuni: obstinatii, idei fixe, prejudecati, neincredere ostila, superstitie, posesivitate.

Disponibilitati: spirit de observatie, simt practic, empirism, singe rece, rezistenta.

Cadranul Occidental Nocturn (Casele IV, V si VI)

In acest Cadran, Planetele se afla in momentul de trecere spre Apus - Descendent si cel al Culminatiei lor inferioare - Fundul Cerului.

Legaturile afective sunt determinante. Ele ne indeamna sa ne legam sau sa ne dezlegam, urmind pasiunile puternice, statornice sau efemere. Personalitatea reprezentativa pentru acest Cadran se bizuie pe sentimentele sale; pe simpatii si antipatii. Pentru ea, cea mai buna modalitatea de a exista este aceea de a iubi si de a fi iubit. Ii trebuie o inima destul de mare pentru a le cuprinde pe toate. Este fiinta a carei constiinta depinde de intensitatea si calitatea relatiilor intime, atingind culmile sperantelor, nelinistilor, ispitelor, ratacirilor si deceptiilor. Nu cauta rafinamentul, prefera atasamentele profunde sau ancorarea in pofte arzatoare, fara ipocrizie, chiar rustice. Poate duce la sublim simtul solidaritatii si calitatea de membru al unei familii; responsabilitatea unui grup de copii sau protejati ai sai. In schimb, e usor tiranic si inclinat spre spiritul de bisericuta - clan. Ii iubeste sau venereaza pe cei care il iubesc, judecata sa fiind uneori in functie de suparare sau admiratie de moment. Ii este greu sa inteleaga propria lui fire si astfel isi cauta identitatea in oglinda realizarilor sau iubirilor.

Slabiciuni: dependenta, ingustime de vederi, judecata tedentioasa, interese marunte.

Disponibilitati: devotament, aptitudini pedagogice, solidaritate, simt comunitar.

Cadranul Occidental Diurn (Casele VII, VIII si IX)

In acest Cadran, Planetele se afla intre momentul Culminatiei lor superioare - Mijlocul Cerului si trecerea la Apus - Descendentul.

Ideile si conceptiile generale despre fiinte si lucruri sunt determinante. Fiinta reprezentativa pentru acest Cadran se imbogateste intelectual prin contacte sociale, schimburi de idei care pot lua forma unor confruntari amabile sau chiar polemice. Face totul pentru a intelege diversele curente ale gindirii epocii sale, fara a se inchide in exclusivitatea preocuparilor sectorului sau profesional. Aceasta deschidere coexista cu nevoia de a ordona, clasa, ierarhiza, in scopul de a da la o parte ceea ce este nedorit. Mai mult decit atit, stie sa se adapteze, sa transpuna si sa traduca, pentru a face totul din jur inteligibil, pentru a crea legaturi intre sisteme de gindire, aparent fara puncte comune. Acestui Cadran i se atribuie predispozitii favorabile pentru a invata pe altii prin stabilirea unor demonstratii convingatoare. Pentru a judeca si a-si exercita profesia cu toate tendintele de a flata tendintele conformiste. Sensibili in legaturile cu autoritatile constituite sau academiste dar, la necaz si suparare, prezinta un simt critic virulent. Unii ridica la rangul de principii experientele relevante ale vremii lor sau se straduiesc sa fundamenteze prejudecatile mediului din care fac parte, cu privire la drept, religie, morala tutelara.

Slabiciuni: prejudecati sociale, tendinta de speculatii artificiale, dogmatism, atasament de formule, conservatorism.

Disponibilitati: posibilitati de asimilare si adaptare, sociabilitate, constienta eficientei sociale a grupurilor si asociatiilor sau comunitatilor culturale.

Cadranul Oriental Diurn (Casele X, XI si XII)

In acest Cadran Planetele se afla intre momentul trecerii la Rasarit - Ascendent si cel al trecerii la culminatia superioara - Mijlocul Cerului.

Inspiratia si autodeterminarea guverneaza acest Cadran. Personalitatea urmeaza cai originale, de cele mai multe ori periculoase, tot timpul avind in vedere tendinta de a neglija sfaturile si de a subestima obstacolele. Intuitia sa este ascutita si il determina a acumuleze proiecte si perspective in sensul de a-si multiplica actiunile. Face fara incetare noi planuri si programe imposibile uneori. Fiinta dominata de acest Cadran poate beneficia de viziuni deosebite, se distinge prin bogatia imaginatiei dar in momentele proaste se indispune si este victima propriilor himere. Visele sale il expun, in planul practic, la o permanenta nesiguranta materiala. De multe ori este un ambitios, care cauta rolurile principale, dar fara a consimti a-si apleca spinarea pentru aceasta sau sa-si modeleze spiritul rebel. Nu poate urma o disciplina stricta. Desi sensibil la recompensele onorifice, tine, in primul rind, sa aiba o parere buna despre sine. In ochii celorlalti, pare sa nu se supuna decit orgoliului, insolentei si nu cedeaza nici unei morale; ca si cum n-ar avea nici un trecut de respectat. In ochii sai, nu face decit sa se expuna unui ideal de autenticitate.

Slabiciuni: infumurare, imaginatie bizara, lipsa de realism, capricii, orgolii.

Disponibilitati: dinamism juvenil, inventie, dezinteresare.

 

DISTRIBUTIA PLANETELOR IN CASE

Impartirea fiecarui Cadran in trei dă Sectoare de influenta desemnate in mod traditional prin termenul de CASE. Una sau doua Case predomina intr-un Cer de nastere. Inainte de a va expune cu amanunte logica acestor Case, iata in linii mari, interpretarea unei Case Dominante. Nu pierdeti din vedere faptul ca aceasta interpretare da doar o tonalitate care poate fi infirmata sau confirmata de alti factori ai Cerului de nastere. Vom vedea in capitolul de sinteza cum tratam contradictiile, aparute inevitabil in urma diferitelor modalitati de a studia o Tema Astrologica.

Casa I - Casa Unghiulara Ascendenta

Aceasta predominanta ne indeamna sa ne ocupam de noi insine, cu prioritate, fie in mod narcisist - multumindu-ne in mod complezent cu propriile ginduri si emotii - fie in mod extravertit - pozind drept model universal. Personalitatea se straduieste spre autodefinire si autodominare, trecind peste sugestiile mediului sau de evolutie. Incearca, pina la cel mai inalt grad, sa se elibereze de orice influenta exterioara, pentru a-si exprima adevarul sau absolut. Se crede capabila sa descopere in sine toate certitudinile pe care altii le descopera prin contacte sociale sau experiente practice. Isi amplifica visurile, gindurile si emotiile pentru a extrage din ele ce e mai bun sau mai rau; fericire data de incredere in sine si independenta sau nefericire data de singuratate si egocentrism limitat.

Casa II

Cautarea experientelor concrete, pretuirea obiectelor ca mijloace de lupta, imbogatire sau cunoastere. Personalitatea se defineste pornind de la avutiile sale; bunuri materiale, unelte si instrumente de actiune. Se identifica cu ceea ce poseda dar fara a fi foarte posesiva. Este important sa aiba in permanenta o moneda de schimb, un obiect pe care sa-l poata transforma in alte obiecte. Ingenioasa in arta de a-si valorifica talentele, de a gasi materia, domeniile propice materializarii necesitatilor sale foarte variate. Se bizuie pe rezultate concrete, pe capacitatea sa de a actiona si de a rezista. Se poate arata priceputa in a negocia, masura, codifica, rentabiliza si, mai ales, in a-si asigura securitatea in raport cu perspectivele schimbatoare. Poate sa judece concret si corect, in sensul recunoasterii celor mai putin alterate valori, sau a celor mai putin tributare oricarui fel de subiectivism.

Casa III

Aceasta predominanta este cunoscuta ca propice pentru studiile erudite, care cer calitati practice si acea judecata care are grija sa se sprijine mai degraba pe observatii concrete decit pe idei generale. Fara a prezenta in mod obligatoriu atractie pentru carti, spiritul e curios si investigator, cu precadere foarte dotat pentru a gasi relatii neasteptate intre fenomene care, aparent se opun oricarei legaturi sau relationari de la cauza la efect. Imaginatia si perspicacitatea da la iveala si inventeaza legaturi intre diversele sale obiective si interese. La propriu sau la figurat, stabileste contacte, comunicari, modalitati de asociere a locurilor, fiintelor si ideilor, pentru a face din ele o singura urzeala. Astfel de tendinte se pot realiza printr-o mare mobilitate. Ele se sublimeaza in vocatia de romancier sau nuvelist, insa poate decade uneori datorita inclinatiei spre intriga. Flerul lui in lamurirea intrepatrunderilor multiple dintre vazut si nevazut se poate schimba in gust pentru combinatii si jocuri.

Casa IV

Aceasta predominanta sensibilizeaza puternic personalitatea in legatura cu primele impresii ale copilariei si mediului originar. Caracterul risca sa se complaca in diverse forme de arhaisme. E perseverent, conservator, preocupat de antichitate si mare arheolog al propriului trecut, daca intervine narcisismul. In masura in care amintirile si impregnarea au fost pozitive, se straduieste sa duca mai departe traditiile pe care le-a mostenit servindu-se de ele ca scut impotriva pericolelor exterioare. Poate gasi printre inaintasii sai un model cu care se va identifica in vederea propriei sale evolutii. Patrimoniul moral sau material al comunitatii sale ii va fi de mare ajutor in stare de criza. Tinde sa imbratiseze mentalitatile si nesabuintele familiei sale. Daca nu a gasit in aceasta modelul unui fundament solid va trai in continuare ca un dezradacinat, in cautarea unor imposibile refugii. In plan abstract, Casa IV este cea care acorda posibilitatea intuitiei adevarurilor prime.

Casa V

Placerile si neplacerile inimii sunt principalul izvor al dezvoltarii personalitatii. Caracterul e pasionant si dependent. Nu se straduieste in intregime decit in cazul unei relatii deosebite. Dragostea si prietenia sunt pentru el excelente modalitati de a invata si de a cunoaste. Cauta modele printre primii sai educatori. Daca influenta lor se dovedeste negativa, va fi tentat sa-i tortureze moral pe cei care-i iubeste, convins ca deceptiile care le provoaca vor da lectii de buna purtare fiintelor puse in incurcatura de pozitiile si manifestarile sale ambivalente. El prefera orice exces decit o stare de indiferenta, foloseste toata gama de sentimente pentru a seduce si a lega, in sensul daruirii totale fata de partenerii sai; capacitati de a crea noi stari sufletesti. Mai mult decit atit, are darul de a destepta in ceilalti natura adevarata a propriilor lor dorinte, eliberindu-i astfel de retinerile ipocrite.

Casa VI

Bun indiciu al obiectivitatii si simtului critic. Personalitatea reprezentativa acestui sector de influenta nu se increde in aparente, nici in primele sale porniri. Reticenta la normele instituite, indemnata sa caute lipsurile si slabiciunile ce se ascund sub numele unui ideal de autoritate exemplara. Cunoaste prin exces de realism tentatia de a se complace in opozitia sistematica sau intr-un materialist ce nu vede mai departe de propriile interese. Prin reactia fata de supraestimarile si cultul general al instrumentelor puterii, risca sa exagereze inclinatia spre inferior, retragere sau decadere. Curios, cerceteaza, de preferinta, obiectele abandonate, neglijate sau sortite unor functii nereprezentative. Ajutor foarte pretios in problemele practice. Stiinta sa se poate constitui din tot ceea ce stiintele oficiale se straduiesc sa ascunda sau sa ignore ca principiu.

Casa VII

Tinteste spre dezvoltarea relatiilor sociale privilegiate. Legaturile trebuie sa fie complementare cu nivelul competentelor, aptitudinilor si mijloacelor de actiune. Nu implica, in mod necesar, mijloace puternice, dar acestea pot exista pentru a sustine aliante, motivate, in principiu, de alte rationamente decit cele ale inimii. Se detaseaza benevol de sfera sa de origine pentru a pleca in cautarea mediului sau ambiant ales si pentru a gasi aliatul, asocitul, sotul (sotia) sau partenerul de afaceri; este social capabil sa creeze cu oricine relatii eficiente in scopuri comune. O doza de antagonism in sinul unui cuplu i se pare de dorit, caci isi cladeste universul prin cladirea constiintei bazata pe reactia fata de celalalt. In momentele proaste se dedubleaza, aratindu-se spumegind pentru unii si de o aroganta impotrivire pentru altii.

Casa VIII

Favorabila facultatilor paranormale, ceea ce se poate traduce, pur si simplu, prin receptivitate vie la subtilitatile din jur. Informatii discrete, mod intuitiv de a le trata si de a le afla logica, ajung pentru a-i ghida personalitatea cu siguranta si percepere in problemele oculte. Fara indoiala, isi va extinde aceasta abilitate spre domeniile care cer fler, presimtiri si acea facultate animala de a ghici pericolele sau dedesubtul unei situatii. Dispozitiile sunt mai realiste decit par, dar este vorba despre un realism adaptat perceperii obiectivelor non - evidente la prima vedere. In cele mai bune cazuri, acest realism duce la descifrarea enigmelor sau la o ascutita constiinta a mecanismelor secrete care leaga fenomenele aparente. Aceasta clarvedere e posibili a-i permite sa triumfe asupra unor mari crize existentiale. In unele situatii chiar iese in evidenta prin rezistenta la conflicte care in mod normal nu pot fi sustinute. In cazurile cele mai nefericite, obsesiile si luciditatea sa, vis-a-vis de adevarurile marginalizate il fac straini contemporanilor sai care-l trec la index.

Casa IX

Pozitia forte a acestui sector este favorabila spiritului filosofic, dezvoltarii unei cunoasteri dobindite printr-o curiozitate enciclopedica sau, pur si simplu, prin libera exploatare a tuturor posibilitatilor mentale. In aceste cazuri, stiinta dobindita se incadreaza si mai mult in semnificatia, Casei IX, pe care le-am putea intelege drept cea mai larga deschidere a fiintei spre tot ce nu-i seamana din capul locului. De aceea, daca este activ, el calatoreste si incearca sa mearga pina la capatul lumii, sub diverse pretexte. Individul isi paraseste astfel starea originara, Eu-l sau initial, imbogatindu-se cu studiile referitoare la obiceiurile altora. Orizonturile reimprospatate il fac sa-si uite limitele. Tendinta profunda a predominatiei aceste Case te indeamna sa te deplasezi, sa te depasesti, sa te uiti si sa te sublimezi, imbratisind un ideal superior ori nomad. Sedentarii fac acest lucru pe loc, prin meditatie, reflectii asupra sinelui, au o viata empirica, fara legaturi cu probabilitatea pe care ei i-o dau. In cazurile fericite, personalitatea sa este extrem de intelegatoare, toleranta si bogata in indoieli generoase. In cel mai rau caz este instabila, neintelegatoare, rautacioasa, practicind idei false sau absurde, doar pentru a-si oferi acel punct de sprijini, care-i scapa fara incetare.

Casa X

Acest sector astrologic dominant, accentueaza nevoia de a te afisa, de a avea o casa proprie, de a ocupa o pozitie de baza; cu sau fara putere reala asupra celorlalti. Daca nivelul spiritual e scazut, aceasta tendinta se realizeaza printr-un arivism nestapinit. Fiinta se preteaza la uneltirile grupurilor, partidelor sau oricarui fel de organizatii care functioneaza sau cere existenta unor capete de afis personificate si reprezentative pentru puterea lor. Ambitia risca sa transforme personalitatea intr-un obiect social sau o functie publica care compromite dezvoltarea celorlalte aspiratii. In cele mai bune cazuri, fiinta se dedica trup si suflet unor opere marete. Se ridica deasupra normelor prin originalitate exemplara si apare ca model care stimuleaza capacitatile creatoare ale celor care fac din el maestrul sau idolul lor. Le place sa dea nastere aprecierilor contradictorii dar atunci cind reusesc in intreprinderile lor inalte; succesul risca sa-i faca singuratici si dezamagiti. Atunci isi asuma rolul principal ca pe o coroana greu de purtat.

Casa XI

Favorabila unei vieti sociale intense, bogata in contacte si experiente. Personalitatea se dezvolta in urma schimburilor cu parteneri venind din orizonturi foarte diferite. Pretinde relatii vii, fiecare expunindu-se fara ginduri ascunse; aceasta libertate favorizeaza constientizarea continuturilor reale ale raporturilor umane. Prin forta lucrurilor, prieteniile sale nu inseamna repaos. Exista in ele o prea mare doza de rivalitate. Tendinta profunda a acestei Case ne indeamna sa ne scuturam de prejudecati, conventii si artificii care dauneaza confruntarilor autentice. De aici poate sa apara cautarea legaturilor care sa nu tina cont de imprejurarile create, de urcusurile sau coborisurile vietii; in afara unui contact oficial. Dinamica Casei XI atrage dupa sine faurirea unor proiecte peste altele, in cea mai mare parte a timpului, in scopul de a institui noi norme de schimb si de a da valorilor necunoscute sanse cit mai bune in vederea contributiei lor la deciziile colective. Caracterul este adesea competitiv dar cu dificultati in a scoate profitul meritat in urma luptelor sale. In sens negativ, se istoveste in reconstruiri, ducindu-si pina la sfirsit sperantele si idealurile.

Casa XII

Inclinatia spre taina, meditatie, mai ales pe teme metafizice. Se straduieste sa se elibereze de toate criteriile mediului si epocii sale, pentru a gasi ea insasi un adevar care sa nu datoreze nimic originii sale sau unei institutii sociale. Cararile sale interioare sunt complexe. Nu este deloc dispusa sa faca caz de misterele sale si poate adopta o atitudine de bunavointa spre a-si proteja in permanenta intimitatea. Cei mai dotati, dispun de luciditate, peste medie, cu care percep atit sensul ascuns al evenimentelor cit si cauzele, consecintele subtile ale unor actiuni far insemnatate. Are nevoie de o intelegere senzitiva a lucrurilor si sufera mai mult decit altii pentru faptul de a nu putea sesiza intregul decit prin farime de intuitie. Frecventa lor este inadaptabila la normele si practicile sociale si il ajuta la aceasta deschidere spre nevazut. Aceasta o pot simti ca pe o arta poetica sau o prezenta apasatoare, usor nefasta. Distantarea lor vis-a-vis de valorile exterioare, risca sa-i faca nesociabili sau cel putin greu de clasat sau inteles. De asemenea, pot reactiona printr-un hiperindividualism care, in cele din urma, sau cu ocazia bunelor situatii, atrage dupa sine revolte si schimbari rodnice.

C A S E L E astrologice ale P a m i n t u l u i

Nu trebuie sa ne fie greu sa ne imaginam sfera cereasca, presupunind ca e fixa si transparenta, iar observatorul e in centru, ca intr-o bula de aer. Se observa ce e la vedere, la indemina. Fenomenele astronomice majore, aspectele evidente, arata importanta pozitiilor dinamice ale sferei sale, unde Soarele si toate celelalte Planete, Stele, rasar, se ridica, pentru a culmina, coboara, din nou, pentru a apune si, pentru a atinge un punct de minim al cursei lor zilnice, numit Fundul Cerului - care nu se vede. Aceasta cursa are patru repere: Rasarit (Ascendent), Culminatie, Mijlocul zilei (Mijlocul Cerului), Apus (Descendent) si Mijlocul Noptii (Fundul Cerului). Se reprezinta prin doua axe: cea a Rasaritului si Apusului formind planul orizontului astronomic; axa Culminatiei si Fundul Cerului, constituind planul meridianului observatorului vertical astronomic. Prima imparte planul bulei de aer pe orizontala, cea de-a doua pe verticala Nord - Sud.

Casele impart in parti egale sfera sau cursa unui astru. Casele Unghiulare desemneaza, evident, inceputul principalelor unghiuri ale Cerului (As, Mc, Ds, Fc). Daca luam in calcul un punct de vedere spatial, Casa I se atribuie regiunii dinaintea Rasaritului, deci sub orizont, in partea dreapta a desenului. Casa X se desfasoara inainte de Culminatie, Mijlocul Cerului, Casa VII inainte de Apus, Descendent si Casa IV inainte de trecerea punctului de minima, Fundul Cerului.

Astrologia da importanta acestor pozitii; in schimb, mai exista discutii cu privire la locul de unde incep, in realitate, Rasaritul, Culminatia, Apusul si trecerea la Fundul Cerului.

Ziua incepe dis de dimineata, la Rasaritul Soarelui, revarsatul zorilor, admitind o toleranta pe care o exprimam printr-o marja de influenta sau un numar de grade, denumit "orb" - inainte si dupa inceputul exact al Casei, mai ales daca aceasta este unghiulara. Statisticile pledeaza pentru o marja mai mare la Rasarit, Culminatie, Apus si trecerea la punctul minim, comparativ cu celelalte Case.

In aceste 4 Cadrane, delimitate de Casele Unghiulare (I, IV, VII, X), se afla Casele Intermediare (Succedante si Cadente), cu Cuspidele sau Portile (intrarile) lor calculate exact, la diferite grade, in diferite Semne, prin valoarea Timpului Natal Sideral, corelat cu Ascendentul si Tabelul Caselor, prin longitudinea locului nasterii.

Planetele sunt corpuri materiale observabile; realitatea lor concreta le confera o oarecare autoritate astronomo - astrologica.

Pozitiile zodiacale ale Caselor nu sunt de natura materiala, avind, insa, tot atita realitate ca frontierele administrative ale unui judet sau ale unei natiuni. Nu putem nega originalitatea, specificacitatea unei regiuni, dar e necesar sa fim prudenti in ce priveste precizarea riguroasa a limitelor de influenta.

In interpretarea astrologica, factorii materiali si vizibili - Planetele - nu primeaza asupra celorlalte - Semne, Case, Ranguri; nu buletinul defineste personalitatea ci realitatea concreta, consecintele faptului acestui buletin sau atribut fizic.

Se foloseste analogia Caselor cu cele 12 Semne Zodiacale, desi nu exista nici un raport evident, ca intindere sau semnificatie: se reduce explicatia pentru o simplificare a identificarii.

In Casa I e vorba de subiect, de viata sa, de constitutie, de corpul sau, de dispozitiile sufletesti; personalitatea sa concreta, temperamentul sau... o Casa a inceputurilor, a semnelor lor distinctive.

In Casa II e vorba de bunuri, de banii cistigati prin forte proprii, de alimentatie, venituri si cheltuieli financiare, de bunuri, in general.

In Casa III e vorba de frati, surori, verisori, rude, aliante, mici calatorii, studii, scrieri, anturajul imediat, vecini.

In Casa IV e vorba de parinti, paminturi, case, patrimoniu, mediu originar, esenta lucrurilor, originile si sfirsitul, caminul, viata de acasa, mormintul, comorile, traditiile si secretele.

In Casa V e vorba de copii (legitimi sau nu), de iubiri, de sentimente libere, creatii, jocuri, placeri, serbari, ornamente, cistiguri speculative.

In Casa VI e vorba de boli, sensibilitati, infirmitati, servituti, sclavi, animale domestice, obiecte utile, igiena, analize.

In Casa VII e vorba de casatorie, procese, contracte, dusmani declarati, asociati si asociatii, toate formele de alinata si antagonism, contrabalansind cu individualitatea.

In Casa VIII e vorba de moarte, schimbare, modul in care survin marile crize, mosteniri, cistiguri obtinute prin capriciile sortii sau prin asociatii si plasamente, averea partenerului, tristetea, adversarul pervers, sexualitate, putere mentala.

In Casa IX e vorba de credinta, intelegere, studii inalte, mari calatorii, experiente iesite din comun, vise, viziuni sau capacitati superioare.

In Casa X e vorba de demnitati, marile onoruri, puteri, cariera (daca e vorba de vocatie) a mamei sau a tatalui, functie de cine guverneaza caminul.

In Casa XI e vorba de sperante, ajutoare, prieteni, proiecte, promisiuni, dorinte ambitioase, originalitate, progres.

In Casa XII e vorba de probe morale, traditii, intimitati, dureri, inchisoare, capcane si tot felul de incercari alienate, bolile cronice, lucrurile ascunse; in sens superior, e Casa ocultismului si a vietii anterioare.

E mai usor sa intelegem, sa completam si sa dezvoltam aceste semnificatii, folosind analogia, atribuind Berbecului Casa I, Taurului Casa II, Gemenilor Casa III, Racului Casa IV, Leului Casa V, Fecioarei Casa VI, Balantei Casa VII, Scorpionului Casa VIII, Sagetatorului Casa IX, Kapricornului Casa X, Varsatorului Casa XI, Pestilor Casa XII. Ca si Semnele Zodiacului, Casele se clasifica, luindu-se cite doua, trei sau patru, reusind astfel sa definim sensul general al perechilor, triunghiurilor, patratelor si a altor grupari obtinute.

Gruparea cite 3 a Caselor, dispuse in TRIUNGHIURI:

Triunghiul Vietii: Casa I - viata subiectului; Casa V - viata copiilor si realizarile; Casa IX - viata universala si viata copiilor mintii.

Triunghiul Actiunii: Casa X - situatia si actiunea in vederea succesului; Casa II - banii si actiunea pentru inavutire; Casa VI - slujba, munca si actiunea in servitutie.

Triunghiul Relatiilor: Casa VII - casatoria si aliantele; Casa XI - prietenii si ajutoarele; Casa III - apropiatii, vecinii, rudele prin alianta.

Triunghiul Finalitatii: Casa IV - moartea, schimbarea corpului fizic, viata fizica; Casa VIII - moarte, schimb, corp psihic, viata psihica; Casa XII - moarte, schimb, corpul spiritual, spiritualitate.

Gruparea cite 4 a Caselor, dispuse in PATRATE:

Patratul Progresului: Casa I - principale oportunitati oferite subiectului; Casa X - aspiratii stimulatoare; Casa VII - lupte si confruntari care imbogatesc; Casa IV - rezultate finale.

Patratul Averii: Casa II - capitalul personal; Casa V - bani datorati norocului si speculatiilor; Casa VIII - bani datorati aliantelor si asocierilor; Casa XI - bani datorati ajutoarelor, prietenilor si intermediarilor.

Patratul Linistii: Casa III - munca mentala; Casa VI - munca personala; Casa IX - munca spirituala; Casa XII - munca fizica.

Originalitatea definitiilor conditionaliste si interesul lor practic, tine de utilizarea termenilor R; E; T; - Reprezentare, Existenta, Transcendenta, care definesc si Planetele. Adaptind, obtinem corespondenta termenilor RET la 4 planuri de manifestare: a) cel al SUBIECTULUI; b) cel al OBIECTULUI, un alt subiect sau anti-subiect; c) cel al RELATIEI, intre Subiect si Obiect; d) Cel al INTEGRARII, ca rezultat, finalitate, climat de Relatie.

Aceste 4 planuri de referinta, merg de la Simplu (Subiect) la Multiplu (Integrare), exact de la R (Reprezentare = unicul, imaginea, puterea, antiumul, tipul, modelul) la T (Transcendent = multiplu, anti-puterea, ceea ce e dincolo, necunoscutul). Rezulta:

Triunghiul SUBIECTULUI: Casa I - Casa REPREZENTARII subiectului_calitatea sa de model, modelul la care este sensibil, unitatea sa, imaginea pe care o ofera, imaginile pe care le prefera (in cel mai rau caz, caricatura sa); Casa V - Casa EXISTENTEI subiectului_trairile sale, schimburile reale sau concrete, sentimentele si motivatiile, rezultatele a ceea ce el reprezinta, experientele, invataturile care imbunatatesc sau se opun propriei reprezentari in Casa I; Casa IX - Casa TRANSCENDENTEI subiectului_ceea ce e dincolo de fiinta sa, complexitatea, multiplicitatea sa, modalitatile de a scapa de modelul pe care-l reprezinta sau de a-l pune sub semnul controlului, potentialul sau ascuns, capacitatea de regenerare, puterea pe care o are impotriva lui insusi.

Triunghiul OBIECTULUI: Casa X - Casa REPREZENTARII obiectului_sensul marcarii functiei reprezentative, instrumentele, simbolurile si codurile autoritatii obtinute prin munca, notorietatea, masca si rolul purtat cu un alt subiect, sistem, exprimare, cod, ansamblu de conventii, fiinta obiect redusa la latura sa de eficienta; Casa II - Casa EXISTENTEI obiectului_lucrurile necesare vietii, lucrurile practice, materia activa sau mijloacele de actiune asupra materiei, obiectele in competitie, eficienta unui lucru prin simplul fapt de a exista; Casa VI - Casa TRANSCENDENTEI obiectului_lucrurile contra puterii, dusmanii sau realizarile lipsite de valoare, bogatiile necunoscute, munca reala, secretele si complexitatea celorlalti ca obstacole sau ajutoare, resursele ascunse ale inamicilor sau auxiliarilor, multimea asociatiilor, citul.

Triunghiul RELATIEI: Casa VII - Casa REPREZENTARII relatiei_alianta sau mezalianta redusa la partenerul sau adversarul selectiv, relatiile oficializate exprimabile sau sustinute printr-o formula, cod sau model, intelegerea, acordurile realizate impotriva unui multiplu sau a unei multimi nediferentiate, asociatiile prin opozitie cu colectivul; Casa XI - Casa EXISTENTEI relatiei_relatia traita a schimburilor concrete, care tin de fapte nu de contracte, care nu exclud duelul, disputa, legaturile neoficiale, realul, realitatea unei confruntari sau aliante, ceea ce se petrece, cu adevarat, dincolo de raporturile reale, conventiile stabilite intre doua fiinte, viata raporturilor; Casa III - Casa TRANSCENDENTEI relatiei_relatiile opuse aliantelor si antagonismelor, intilnirile, familiaritatile sau animozitatile incontrolabile, impuse de ineditul intimplarilor vietii, dialogurile cu necunoscutul, reteaua mediului socio-uman, ambianta data de multime, promisiunile si amenintarile sale.

Triunghiul INTEGRARII: Casa IV - Casa REPREZENTARII integrarii_apartenenta oficiala, nominativa la un clan, grup sau comunitate, subiectul ca parte a unui sistem definit, familie, regiune, tara, modelele primite, insusite, in materie de solidaritate, constantele liniilor de forta si de suprematie a ansamblului din care suntem ca o parte, semnificatia de mostenire, patrimoniu, ereditate; Casa VIII - Casa EXISTENTEI integrarii_experienta reala a apartenentei la un mediu de viata, specia umana cu legile sale biologice foarte concrete, pierderile si cistigurile propriei globalitati, a capului sau a sufletului, a oricarei persoane normale, entitati formate dintr-un cuplu sau un grup, integrarile sau neintegrarile savirsite pe parcursul vietii, manifestarile sensibile ale destinului, personajul Reprezentativ al integrarii; Casa XII - Casa TRANSCENDENTEI integrarii_apartenentele necunoscute, cele ce se intersecteaza cu integrarile mostenite, dezradacinarile, pierderile oricarei solidaritati oficiale, singuratatea absoluta dar si libertatea totala, nascuta din accesul la toate formele posibile de participare la legile universale concrete sau abstracte, secretele divine, alcovul principiului.

Gruparea cite 4 a Caselor duce la Patrate.

Patratul REPREZENTARII: Casa I - SUBIECT - imaginea sa de baza, modelul, idealul pe care-l poate reprezenta; Casa X - OBIECT - scopul unic si reprezentativ, simbolul functiei, meritului sau personajul social, emblema; Casa VII - RELATIA - raportul unic, protejat, garantat, modul de aliante propus unuia sau altuia, imaginea cuplului; Casa IV - INTEGRAREA - propria imagine in cadrul unui grup si raportul cu intreaga comunitate, rasa, familia, tara.

Patratul EXISTENTEI: Casa V - SUBIECT - trairea prin emotii, subiectul cu adevarurile sale resimtite in exprimare, determinarile sale concrete, operele, creatiile; Casa II - OBIECT - obiectul asa cum este el, ceea ce merita concret in planul material, ceea ce se obtine prin forte proprii; Casa XI - RELATIE - raportul real dincolo de conventie, intelegerea, armonia sau conflictul, dizarmonia in realitatea si sinceritatea faptelor; Casa VIII - INTEGRARE - legaturile sensibile ale apartenentei la un mediu, sanatatea, moartea, schimbarile, crizele, doliul.

Patratul TRANSCEDENTEI: Casa IX - SUBIECT - fiinta abstracta sau valorile spirituale care schimba prima imagine a personalitatii; Casa VI - OBIECT - culisele lucrurilor, materii si substante fundamentale, atelierul masinilor si rotile ascunse; Casa III - RELATIE - schimburile multiple si complexe, relatiile abstracte, intelectuale, comunicarile notabile; Casa XII - INTEGRAREA - marile mistere, sensul ocult al unui destin, depersonalizarea, pierderea, dizolvarea Eu-lui in Fiinta Universala.

In continuare, o sinteza a gruparii cite 3, in Triunghiuri, a Caselor:

a) Triunghiul SUBIECTULUI: Casa I - subiectul ca persoana, temperamentul, constiinta propriei imagini, autoportretul sau; Casa V - jubileurile, lucrarile, copiii subiectului, sfera emotiilor si sentimentelor, autoconcentrarea; Casa IX - gindirea, dorinta de nou si credintele subiectului, calatoriile si evadarile, autocontestarea si regenerarea.

b) Triunghiul OBIECTULUI: Casa X - obiectul principal al destinului social, scopul, vocatia, cariera, reducerea la postura de personaj; Casa II - obiectele materiale reale, posedate cu valoare de schimb, avutiile, cotatiile, evaluarea lucrurilor; Casa VI - obiectele comune, multiple, serviciile neinsemnate, necotate pe piata, boli, infirmitati, instrumente si modalitati.

c) Triunghiul RELATIEI: Casa VII - relatia de baza, oficial-confirmata prin contract sau dialog privilegiat; Casa XI - relatii neformale, amicale, competitive, stimulative sau suparatoare, puncte de sprijin, impulsuri, prietenii; Casa III - relatii ce tin de informare, complexitate, vizind necunoscutul, pluralitatea raporturilor, mediul ambiant.

d) Triunghiul INTEGRARII: Casa IV - apartenenta la comunitate, familie sau alte tipuri, radacinile grupului si ale mediului din care suntem un element; Casa VIII - experienta traita de apartenenta sau non-apartenenta la un ansamblu favorabil, donatii, crize, dolii; Casa XII - apartenente nemanifestate, globalitati, familii, universalitate, dezradacinari in raport cu apartenente primite la nastere, probe si instrainari.

O alta clasificare traditionala a Caselor, dupa categoriile de influenta, ar fi: Casele Unghiulare (Cardinale) - I, IV, VII, X, corespunzatoare As, Ds, Mc, Fc; Casele Succedante (Fixe) - II, VI, VIII, XI; Casele Cadente (Mutabile) - III, VI, IX, XII.

Casele UNGHIULARE - sunt cele mai puternice, exercita o foarte mare putere si sunt extrem de dinamice. Active, determina procese active, reprezentind domeniile primare, de experienta. Abilitati deosebite prin autoexprimare si mare libertate prin Planetele aflate aici. Faciliteaza actiunea in prezent, orice inceput, orice lansare intr-o activitate sau profesie. In Casa I se actioneaza prin cirmuirea propriei persoane, in Casa IV se concretizeaza, in Casa a VII se fac legaturi prin asociere si contracte, iar in Casa X apare realizarea sociala, ambitia si rangul social.

Casele SUCCEDANTE - ofera stabilitate si dezvoltare usoara aspectelor de continuare a actiunii. Solidaritatea scopurilor de atins, locul unde se dezvolta talentele si capacitatile de creatie, banii care se cistiga prin munca sau sansa. Planetele se exprima aici construind pentru viitor. Uneori apare inertia si este detestata schimbarea, se acorda importanta distractiilor. Casa II este starea financiara muncita, Casa V copiii nostri, Casa VIII cistigurile speculate prin altul, mostenirile si Casa XI copii creierului nostru, nazuintele si originalitatea.

Casele CADENTE: - aduc versalitate, schimbare, intuitie, mari facultati de adaptare la orice situatie, creaza usor relatii si apreciaza miscarea sub toate formele. Planetele acorda aici intelegere maxima, nu promit multe ocazii de actiune, dau dualitate dar si armonizarea proceselor incepute in Casele Unghiulare si stabilizate in Casele Succedante. Sunt Case ale evolutiei prin experienta, invatarea vietii si relatiile intelectuale. Casa VI reprezinta munca voluntara, sensibilitatile, Casa IX marile studii, gindirea abstracta, Casa XII modul in care putem fi constrinsi la munca fara plata, probele si crizele, Casa III anturajul, intermedierea si gindirea practica.

ANALOGIA cu Semnele de Foc ne ofera Casele Personale (I, V, IX); cu cele de Pamint Casele Materiale (II, VI, X); cu cele de Aer Casele Sociale (III, VII, XI); cu cele de Apa Casele Mistice (IV, VIII, XII).